• Херсон

Зараз на екранi

ТВ програма

13:05Гість в студії ТРК ВТВ плюс

13:30Мистецтво поза часом

14:00Новини

Вівторок

Погода у Херсоні на тиждень

25.01.2022

13:13

Джерело: Журналіст – Савченко Марина
1.08.2014

Херсонський суднобудівний - «на якір»?

Підприємства вітчизняної суднобудівної галузі от-от «стануть на якір». Так, на Херсонському суднобудівному заводі з початку року збитки зросли в 11 разів. У порівнянні з 2013-м – це мінус у 234 мільйони гривень. На рідкість незвичайна картина для Херсонського суднобудівного: тихо і порожньо. На виході з адмінкорпусу - один із головних робочих майданчиків підприємства. На ньому – трава і… жодного закладеного судна. Сьогодні на підприємстві виконують єдине замовлення. Не будівництво, не комплектація, а так, нескладний ремонт, з огляду на можливості підприємства. Судно голландського власника буде готове вже за два тижні. Більше роботи на заводі немає. Цьогоріч різко впала кількість замовників. Причин на те декілька. Чи ненайголовніша з них – ситуація на Сході країни Військовий конфлікт відлякує потенційних замовників і ті природньо намагаються перевести контракти на затишні корабельні країни - Туреччину та Румунії. Особливо це стосується іноземних партнерів, на долю яких припадало до 80% усіх замовлень підприємства. Нагадаємо, що потужності заводу були спеціально спроектовані для будівництва суден за стандартами пристосованими для умов акваторій колишнього СРСР. До того ж вітове суднобудування взагалі сьогодні перебуває у найтяжчій за останні 10 років кризі. За даними консалтингових компаній, падіння обсягів замовлень спостерігається за всіма сегментами ринку, у тому числі, і в будівництві суден дедвейтом до 30 тисяч тонн, на яких і спеціалізувався Херсонський суднобудівний. За оцінками експертів, найближчі два-три роки мають бути провальними для світового суднобудування, включаючи лідерів ринку, до числа яких Україна, на жаль, не входить. Впливає на ситуацію й надлишок флоту. Це «заслуга» шиппінгових компаній, причому, при зниженні обсягів вантажоперевезень. Маркетологи ХСЗ намагаються, що зветься, «вирвати зубами» хоча б невеличке замовлення. І якщо пощастить, здавалося б, можна будувати. Але тут спиця в колесо – українське законодавство, яке не підтримує стратегічну галузь, а навпаки. У нас дозволяють завозити запчастини тільки за мито від 7 до 20 відсотків, а будувати - за кредит із просто «драконівськими ставками». Тому наші суднобудівники почасти програють, передусім, колегам з Китаю де є дешева робоча сила, низькі ціни на енергоносії і головне – потужна державна підтримка галузі. Ситуація, що склалася, скоріше за все, змушуватиме власників та адміністрацію українських суднобудівних заводів, у тому числі, і Херсонського, зайняти більш гнучку кадрову політику. При цьому на підприємствах намагатимуться всіма силами зберегти висококваліфіковане і базове ядро персоналу

Архів новин

«    Січень 2022    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Ми в соціальних мережах

soc soc soc soc soc